בוקר של אלול

חוץ מזה שאלול הוא חודש הרחמים והסליחות, אלול הוא חודש הבוקר. ספרדים עלו על זה מזמן. כבר בארבע בבוקר הסתובב השמָש בין הבתים, דפק על תריסי החלון ועורר את המתפללים. אחר היו מגיעים אל בית הכנסת, כשהאוויר עוד צונן צונן, והשחר טרם עלה. 

בימי אלול אלו אנו מבקשים לעורר את הלב, ומציעים כאן להדפסה מלים, דפים ומדבקות שיעשו לכם את אלול

איך מדפיסים? בוחרים את הפוסטר שעושה לכם את זה, מורידים בלחיצה את הקובץ (PDF) ומדפיסים במדפסת הביתית. גודל הדף הוא A4 לרוחב. לשימוש אישי בלבד. יש לכם רעיונות לעוד דברים מעוררים? כתבו לנו בלחיצה כאן

המלים הראשונות של היום – מודה אני לפניך

מוידה אני

הבוקר – מפתח היום

שתהא אתה מעורר השחר

מלים של אלול

פשוט להתעורר

שמעו סיפור –

זה היה באמצע אוגוסט, היה חם והיינו עייפים כמו שחיילים יכולים להיות עייפים באמצע שבועיים לש"ב בקורס מ"כים, כשהמ"מ סונט בנו שוב ושוב, הגיע כבר הזמן שתעשו את הסוויץ' מחייל ל-מפקד.

ואחרי שבוע וקצת של תרגילים בלי סוף – מעבר משטח פתוח לשטח בנוי, מעבר בין לילה ליום ובין יום ללילה, אינספור מסדרים, תדריכים והורדת פקודות – כבר שכחנו איזה יום היום, כל שכן איזה חודש, אפילו לא ידענו למה לחכות, לשינת השניצל תחת הציליה והשמש הקופחת ביום או להתעפצויות בבלת"מים בשלבים הראשונים של כל תרגיל. ביום אכלנו החום, השמירות ומסדרי המימיה, ובלילה הכפור, והחול והריצות אמוק והחיפויים בעיניים עצומות.

מהכא להתם, כמו שאומרים אצלנו בגדוד נצח יהודה, בסוף עוד תרגיל מיני רבים בלילה בלי ירח, התכנסנו במרכז הלש"ביה. ובעוד אנו מארגנים את הציוד בח' ומפטפטים על דה והא, עלה לו אצל המסגד המקומי חברנו מהמחלקה, יהודה, טיפס לו את כל המדרגות הצרות בזריזות אופיינית של משובה. כל הפלוגה, אולי הגדוד, מתאספים להם מטה, הוא מתמקם בצריח העליון, באור ירקרק חיוור, וצועק בקול הולך וחזק מאד אל האוויר הצונן,
אֱ—–לוּ————ל.

והופ, עם מלה אחת ושתי הברות, עשינו את הסוויץ': אנחנו בתחתית ההר, זוכרים מי אנחנו ומה חיינו ובאוויר עובר רטט של שופר 

מוזמנים להדפיס, להעביר, לחלק, לשתף, ולעורר את הלב