כא – המעביר חבלי שינה

מפגש עשרים ואחד -
ברכת המעביר חבלי שינה

המעביר חבלי שינה – למה בכלל צריך לישון? למה יש לילה? ולמה גם שינה וגם תנומה? גם עפעפיים וגם עיניים? ולאן אנחנו מתקדמים מכאן?

ללומד

מפגש מצולם

של הברכה מהמחזור הקודם

מפגש מוקלט

של המפגש

סיכום קצר

בכמה מלים

אנו מתַקשרים באמצעות העיניים, נפגשים עם העולם ועם בני האדם. העיניים הם ראי הנשמה, ואחר שהם הולכות ובאות, מכניסות רשמים מן החוץ אל הפנים, הן זקוקות למנוחה; נדרש עיבוד נפשי המתבטא בשינה. אם העיניים מייצגות את העייפות הנפשית המצריכה התחדשות, העפעפיים מייצגות את הכוחות החומריים שזקוקים לכוחות מחודשים.

אנו מתעוררים בבוקר כבריה חדשה, מלאה כוחות, שלווה ורגועה. ואחר שאנו הולכים ומתעוררים, מתמלאים עוד ועוד תודעת חיים ועומק בכל ברכה וברכה, אנו הולכים ונעשים אדם יותר ויותר שלם, ואחר שאנו מודים על השינה עצמה ממנה התעוררנו וכבר רחצנו פנינו ממנה – אנו פותחים בתפילה ובבקשת יהי רצון על היום הקרוב בצורה מפורטת, שמבטאת את מהווינו הפנימיים, ואת הסיבה בשלה יצאנו מהמיטה אל הערות והחיים.

אנו מבקשים להתרגל בתורה ולהדבק במצוות, שכל המפגש שלנו עם העולם באמצעות העיניים ושאר כוחות החיים הפנימיים והנפשיים, יהיה מונהג ומונחה על ידי הכוחות העליונים שבנפש – ההרגל בתורה, כמו גם כל השימוש באיברי הגוף ושאר כוחות החיים הבאים לידי ביטוי חיצוני, יהיו מונהגים על ידי עשייה ודבקות במצוות.

תרגיל כתיבה

תרגיל התבוננות וכתיבה שקשור לברכה

הצעות לכתיבת בוקר סביב ברכת המעביר חבלי שינה:

  1. את מי ואת מה היה משמח אותי לראות על הבוקר ובמהלך היום.
  2. נסח יהי רצון משלך – איך תרצה שהיום שלך יראה?

קבלה טובה

לקראת היום החדש:

המעביר חבלי שינה - אנשי בוקר

בחר הרגל אחד חדש וחיובי

דף מקורות

ייעודי להדפסה A5

משפט-תמונה

שילך איתכם ביום הקרוב

למעביר שיעור

בלחיצה על כל איקון תופנו לדף ייעודי

מודעה מעוצבת

למפגש הלימוד

מקורות למדיה

דף מקורות מותאם למדיה, כל מקור בשקופית על מסך מלא, ייעודי לשיעורים בזום

מהלך השיעור

בצורה פשוטה

מקורות להרחבה

הפניות נוספות, הערות והארות

יש לכם מה להוסיף?

ואתם רוצים לשתף את כלל הלומדים? לחצו כאן

חוברת דיגיטאלית

ניתן להדפיס במהדורה מיוחדת עם סמל המוסד - אידיאלי למפגש הסיום

כמה אתם כבר מוכנים ליום החדש
ויהי רצון שהיום הזה יהיה מבורך, מחובר ומשמח 86%